FEBRUARY 2021 - PUBLIC COURSE FOR ADMIN SEGMENT

 


PENINGKATAN MUTU PERKHIDMATAN UNTUK KEPUASAN PELANGGAN 

Perkhidmatan Pelanggan adalah satu kunci yang penting dalam dunia kerjaya yang sangat kompetitif masa kini. Itulah sebabnya anda perlu ada kaitan dengan pelanggan anda, disamping memberikan maklumbalas dengan jayanya. Komunikasi yang berkesan bukan hanya memastikan kepuasan pelanggan, ia akan membuat pelanggan datang kembali untuk berurusan dengan anda. Bengkel ini memberikan anda banyak penyelesaian untuk pelbagai situasi harian anda.

  • Meningkatkan pengetahuan, penghayatan dan kemahiran dalam memberi perkhidmatan kepada pelanggan.
  • Meningkatkan keupayaan mengenali dan memahami gelagat pelanggan.
  • Meningkatkan penampilan diri dan membantu menaikkan lagi imej organisasi.
  • Meningkatkan lagi keberkesanan pengendalian telefon dan perkhidmatan kaunter serta kemahiran melayan tetamu seperti di pejabat dan kaunter perkhidmatan
  • Memberi sumbangan yang lebih besar ke arah mengekalkan kesetiaan pelanggan.
  • Memperbaiki pengetahuan dan keupayaan serta menambah keyakinan diri dalam menangani pelanggan yang bermasalah dengan lebih profesional dan fokus. 


PENGURUSAN PEJABAT, REKOD DAN FAIL

Dalam keadaan persaingan dan cabaran pasaran yang semakin kompetitif, adalah penting untuk membina pendekatan inovatif dan proaktif dalam meningkatkan perkhidmatan organisasi yang bertaraf dunia . Atas tujuan berkenaan, sudah tiba masanya kita menilai dan melaksanakan kemajuan pada sistem fail , rekod dan pengurusan pejabat yang efektif.

  • Menambah nilai kemahiran pengurusan
  • Membina kemahiran proaktif, kreatif dan inovatif dalam pengurusan pejabat dan fail
  • Memahami pengurusan rekod dan fail secara menyeluruh
  • Meniliti proses dan kaedah memfail
  • Pengurusan fail lama dan prosedur melupuskan fail
  • Menggunakan pendekatan "Lean Office" di pejabat dan juga sistem fail
  • Memantau keselamatan pejabat dan juga rekod


MEETING MANAGEMENT - THE ART OF MAKING MEETINGS WORK

A group of friends spent the last few hours on a conversation. No one remembers how they ended up talking about animals and nature when they started out discussing about computers. Many a times business meetings can take resemblance of such gathering of friends, ie when few decisions are made and much time is wasted. This programme is designed for those with little or no experience in organizing or conducting meetings. It requires skills and follow through to conduct meetings successfully.

  • Plan, conduct and conclude meetings in a successful way
  • Preparing an impeccable meeting agenda for an effective and efficient meeting process
  • Chairing a meeting to attain the objectives
  • Facilitating discussion process to achieve common goals
  • Resolve issues and relevant matters brought up to meetings
  • Evaluate performance of meetings and setting improvement standards for future meetings or actions needed
  • Apply lessons learned in this course to most types of meetings




CONVERSATION

0 comments:

Post a comment